Erken Boşalma Teşhisi

Erken boşalmanın teşhis edilmesi doktor muayenesi ile gerçekleşir. Hekimin gözlemleri ve uygulamaları sonucunda teşhis edilen bu rahatsızlıkta hastanın cinsel yaşam öyküsü de göz önünde bulundurulur ve şikayetleri dinlenir. Erken boşalma teşhisi için kişinin boşalma refleksi ve boşalma refleksi üzerindeki hakimiyeti dikkate alınır. Teşhiste fiziki muayene gerçekleştirilir

Ancak tek başına yeterli olmadığı için hormon ve kan değerlerine de bakılmaktadır. Anormal durumların tespitinde hasta bilgilendirilir. Uygun tedavilere yönlendirilir. Erken boşalmanın sebebi hormonal bozukluklar da olabileceğinden tüm ihtimaller göz önünde bulundurularak bir teşhis aşaması gerçekleştirilir. Aynı zamanda kullanılan ilaçlar da bu duruma neden olabilmektedir. Bunun yanı sıra fiziki bir durum ve bir kaza sonrası bu durum hastada sonradan gelişebilmektedir.

Tüm bu biyolojik ve psikolojik etkenler göz önünde bulundurularak kapsamlı bir muayene gerçekleştirilir ve erkeklerde erken boşalmanın varlığı tespit edilir. Bu aşamada hastanın kendini açıklaması, yaşadığı sorunu şeffaf bir şekilde dile getirmesi ve şikayetlerini tam anlamıyla aktarması çok önemlidir.
Erken boşalma teşhisi esnasında fiziki bir muayene ile penisin mevcut bir soruna sahip olup olmadığına da bakılmaktadır. Çünkü olası bir fiziki problem de erken boşalmayı sağlayabilmektedir.

Hastalığın teorik, fiziki ve psikolojik tüm olasılıkları belirlenerek göz önünde tutulacak bir tedavi planı oluşturulur ve uygun adımların gerçekleştirilmesi istenir. Teşhis aşaması bu sebeple çok önemlidir. Çünkü sorunun kaynağı bulunarak kökten bir çözüm sağlanabilir.