Erken Boşalma

Erkeklerin büyük bir bölümünde meydana gelen erken boşalma hem fizyolojik hem de psikolojik birçok soruna yol açmaktadır. Erken boşalmanın cinsel hayat üzerindeki önemi büyüktür. Erken boşalma 2020 Amerika üroloji birliğinin kılavuzuna göre erkeğin vaginaya temasından 1veya 2 dakika içerisinde ki istemsiz boşalması olarak tarif edilir.  Bu durum dünyada 100 erkekten 30 unda görülmektedir.

Erken boşalmanın tedavisi vardır ve bu durum dünya üzerinde erkeklerin çoğunluğunda gözlemlenmektedir. Sorun sadece erkeklerin değil cinsel birliktelik yaşadıkları kişilerin de sorunu haline gelir. Bu sebeple mutlaka tedavi edilmeli ve önüne geçilmelidir. Bu sorun erkeklerin tek başına çözebileceği bir sorun değildir. Bu sebeple bir uzmandan yardım alınması ve tedavi olunması gerekmektedir.

Üroloji bölümünde tedavi edilen erken boşalma, çiftler arasında; cinsel, psikolojik, biyolojik ve fizyolojik birçok soruna zemin hazırlar. Bu sebeple bu durumun tedavisi erkeklerin daha sağlıklı bir cinsel hayata sahip olmaları için önemlidir. Bu duruma neden olan birçok etken bulunmaktadır. Öncelikle nedenleri belirlenerek sonrasında uygun bir tedavi planı oluşturulur ve bu sorunun önüne geçilir.

Psikolojiyi de derin bir şekilde etkileyen bu rahatsızlık erkekler tarafından çok fazla dile getirilmemektedir. Ancak utanılmaması gereken ve tedavi edilmesi gereken bir durumdur. Çünkü tedavi edilmediği takdirde üreme yollarında başka sorunlara da sebebiyet verebilir. Sağlıklı bir cinsel yaşama sahip olmak isteyen kişiler için belirlenen tedavi uygulanmaya başlar.

Erken Boşalma Nedenleri
Cinsel birlikteliklerin tamamına etki eden ve üroloji dalı tarafından incelenen erken boşalma, çeşitli nedenlere bağlı olarak meydana gelebilir. Kişinin biyolojik, fiziksel ve psikolojik durumuna göre ortaya çıkabilen bir durumdur. Aşağıdaki durumlar erken boşalmaya neden olabilmektedir.

• Daha önce hiçbir cinsel tecrübenin olmaması
  • Farklı kişiler ile farklı zamanlarda cinsel birliktelik yaşamak
  • Heyecan
  • Kaygı bozukluğu
  • Önceden yaşanmış olan bir cinsel istismar
  • Herhangi bir cinsel ilişkide yaşanan travmalar
  • Gençlik döneminde çok sık mastürbasyon yapmak
  • Diyabet
  • Üreme sistemi enfeksiyonları
  • Prostat hastalıkları

Erken Boşalma Tedavisi

Cinsel yaşamın en büyük sorunlarından bir tanesi olan erken boşalmanın tedavisi mümkündür. Bu sebeple geliştirilen birçok tedavi türünden size en uygun olanı
doktorunuz tarafından belirlenmektedir. Erken boşalma yaşayan her birey kendine uygun metot ile sağlıklı bir cinsel yaşama kavuşabilir. Hem fizyolojik hem de
psikolojik nedenler için tedaviler mevcuttur.

İlaç ile Tedavi

İlaçlar ile gerçekleştirilen tedavilerde çeşitli antidepresan grubu hap kullanımları ve penis başına sürülen krem jel ve sprey kullanımları yapılmaktadır. En sık
kullandığımız tedavi metodlarından biri olmasına rağmen net bir tedavi edici etkinliği yoktur.

Spor ve Prezervatif
Spor yaparak pelvik kasları çalıştırılır ve boşalma refleksi üzerindeki hakimiyet geliştirilmeye çalışılır. Bunun dışında prezervatif kullanımı ile de cinsel birliktelik
sırasında uyarıyı azaltarak boşalma geciktirilebilir. Terapi Cinsel terapi ya da psikolojik terapi alarak yaşanan erken boşalmayı tedavi etmeye çalışır.Genellikle partnerle beraber yapılan ve 6 ay veya daha uzun sürebilen davranış tedavi yöntemidir.

Ameliyat
Genellikle riski bulunan bir diğer tedavi yöntemi ise ameliyattır. Ameliyatta penisin içerisinde yer alan ve uyarılan dokulardan bazılarının işlevini yitirerek fazla uyarılması önlenir. Bu sayede erken boşalmanın önüne geçilmiş olunur. Ancak ameliyatta kesilen bu sinirler tekrardan yerine konulamaz geri dönüşümsüz bir yöntemdir.

Penis Başına Dolgu Uygulaması

Penis başına dolgu uygulaması, penis başına hyaluronik asit enjekte edilerek penis başındaki artmış hassasiyeti azaltarak, boşalma sürelerini 3-4 kat arttırabilen ameliyatsız bir tedavi yöntemidir. Erken boşalma yaşayan erkeklerde penis başında sinir yoğunluğunun çok fazla ve hassas olduğu bilinmektedir. Dermal dolgu  penis başında cilt altına enjekte edilerek cilt ve sinir uçları arasında bariyer oluşturulup artmış hassasiyet azaltılarak kalıcı ve etkili bir şekilde boşalma kontrolü sağlanmaktadır.