Erken Boşalma Belirtileri

Bir kişide erken boşalmanın varlığının tespit edilebilmesi için birtakım belirtiler sunulmaktadır. Bu belirtiler cinsel ilişki sırasında ortaya çıkmaktadırlar. Uzman hekimler bu belirtilerin varlığını ve erken boşalma tanısını ancak bir muayene ile ortaya koyarlar. Bu belirtiler öncelikle cinsel hayata sahip kişilerde görülmektedir.
Erken boşalmayı yaşayan erkekler genel olarak cinsel ilişkiden kaçınırlar

. Penis vajene girmeden önce gerçekleşen boşalma erken olarak adlandırılır. Bu sebeple bu rahatsızlığın en büyük belirtisi penis vajene ulaşmadan önce gerçekleşen boşalma durumlarıdır. Aynı şekilde penis vajene ulaştığı ilk anda gerçekleşen boşalma hali de erkendir ve bu cinsel birlikteliğin kısa sürmesine yol açan, partneri memnun etmeyen bir durumdur.

Bu durumu yaşayan çiftler durumu fark ettiklerinde belirtileri dikkatle gözlemleyebilirler. Bu durum çiftlerin cinsel yaşamına olumsuz bir şekilde yansıdığı için zaman içerisinde çeşitli sorunları ortaya çıkartır. Bu yüzden tüm belirtiler ciddiye alınmalı ve uzman bir hekim vasıtası ile tedaviye başlanmalıdır. Erken boşalma yaşayan erkeklerin büyük bir bölümünde psikolojik rahatsızlıklar da ortaya çıkar ve bunlardan en yaygın görüleni kaygı bozukluğudur.

Erkeğin kendini yetersiz hissetmesi ve karşı tarafı tatmin edemediği düşüncesi anksiyete ve panik atak gibi psikolojik rahatsızlıklara zemin hazırlar. Bu sebeple cinsel ilişkiden kaygı duymak, cinsel ilişki istememek gibi durumlar da erken boşalmanın belirtileri arasında sayılabilir.