Prostatit Hastalığı Nedir?

Prostat bezi, erkek üreme sisteminin bir parçası olarak mesanenin hemen altında yer alan, fındık büyüklüğünde, idrar yoluna açılan kanallara sahip bir salgı bezidir. Temelde, spermlerin yer aldığı meni sıvısına beyaz rengini veren prostat bezi, spermlerin sağlığı için oldukça önemli bir unsur olan çeşitli besin maddelerinin yer aldığı prostat sıvısının salgılanmasından sorumludur. İdrar yoluyla bağlantılı olan prostat bezinin çeşitli etkenler nedeniyle iltihaplanması durumuna ise prostatit adı verilir.

Kimlerde Görülmektedir?

Prostatit geniş bir yaş skalasını içermektedir. Her yaştan erkeği etkilemektedir, ancak 50 yaş ve altındaki erkeklerde olma ihtimali daha yüksektir.

Prostatit Türleri
Akut bakteriyel prostatit: Genellikle yaygın bakterilerin neden olduğu bir tiptir ve aniden başlar.Ateş, titreme, mide bulantısı, kusma gibi grip benzeri belirtilere neden olur. Kronik bakteriyel prostatit: Prostite neden olan bakteriler ortadan kaldırılmadığında tekrar eden ve tedavisi zor olan enfeksiyonlara neden
olunabilir Kronik prostatit/kronik pelvik ağrı sendromu: Bakteri kaynaklı olmayan, en yaygın prostatit rahatsızlığıdır. Asemptomatik inflamatuar prostatit: Bu prostatit tipinde de belirti gözükmez ve genellikle farklı rahatsızlıklar için test yapılırken tesadüfi bulunurlar.

Prostatit Rahatsızlığının Tedavisi

Antibiyotikler: Doktorunuz enfeksiyon içeriği var ise bakteri türüne göre ilacınızı belirleyecektir. Şiddetli belirtiler olduğu durumlarda intravenöz (IV) antibiyotikler kullanılabilir.
Alfa blokerler: Bu ilaçlar mesane boynunu ve prostatınızın mesanenizle birleştiği kas liflerini gevşetmeye katkı sağlar
Anti-inflamatuar ajanlar: Steroid olmayan antienflamatuar(iltihap giderici) ilaçlar  sizi daha rahat ettirebilir.
Bitkisel ilaçlar ve takviyeler: Bilimsel bir kanıtı olmasa da, otlar ve takviyelerin prostatit tedavisi için kullanıldığı biliniyor. Özellikle yeşil çay, soğan ve diğer bitkilerde bulunan kimyasal olan çavdar otu(cernilton), ve testere palmetto bitkisinin özü bulunur.

Yaşam stilinizi ve beslenme biçiminizi değiştirme

• Ilık sıcaklıkta banyo yapmaya çalışın ve oturarak(oturma banyosu) duş alın.
  • Alkol, kafein ve baharatlı içerikli gıda ve içecekleri, mesanenizin sağlığı için tüketmeyin.
  • Uzun süreli oturma veya bisiklete binmekten
  • Daha fazla idrara çıkmanızı ve bakterilerin mesanenizden atılmasına yardım olması için, bol bol sıvı tüketin.