Penis eğriliği erkek cinsel organının gövde kısmında bulunan bağ dokusunun anormal gelişimi ile ortaya çıkan şekil bozukluğudur. Ereksiyon anında penisin 90 derecelik sol, sağ, yukarı veya aşağı konumda dik açısı dışında tüm deformasyonları peyronie hastalığıdır. Penis eğriliği sertleşmeyi kontrol edememe ve cinsel birleşmede zorluk yaşama gibi önemli sorunlara neden olur. Depresyon ve anksiyete gibi psikolojik rahatsızlıkların ortaya çıkması ile kişinin yaşam kalitesini olumsuz şekilde etkiler.

Penis eğriliği doğuştan olabileceği gibi sonradan çeşitli sebeplerle de oluşabilir. Doğuştan oluşan Peyronie hastalığının temelinde penisin erekte olmasını sağlayan iki adet süngerimsi dokudan birinin gelişmemesi ve penisin bu gelişemeyen tarafa eğrilmesi yatmaktadır. Sonradan oluşan penis eğriliği rahatsızlığı ise genellikle 50 yaşın üzerindeki bireylerde görülür. Penisin sertleşmesini sağlayan süngerimsi doku ile bu dokuyu saran kılıf arasında kireçlenme oluşması sebebiyle peyronie hastalığı gerçekleşir. Daha çok şeker hastalarında görülür.

Peyronide tedavi

Klasik tedavi yöntemlerini Akut Dönem ve Kronik Dönem Peyroni olarak ikiye ayırabiliriz. Akut dönemde penis eğriliğine sebep olan plaklar henüz tam olarak oluşmadığı için ilaç tedavisi kullanılmaktadır. Bu sebeple akut dönemde tanı koyulması çok önemlidir. Erken tanı koyulamayıp da hastalık kronik dönem evresine geçtiğinde ise ilaç tedavileri çok etkin olamamaktadır. Bunun yerine cerrahi tedaviler gereklilik arz eder. Bu tedavi yöntemi de kesin sonuç vermemektedir ve ayrıca riskli bir tedavi yöntemidir. Ameliyat esnasında penisin damar ve sinir yapısına zarar vermek ereksiyonu tamamen kaybetme riskini doğurabilir.